Visit Finland järjesti toukokuussa loppukuluttajille suunnatun ”Day of Finland” -PR-tapahtuman festivaalin muodossa Pietarissa. Tapahtuman tarkoituksena oli luoda tietoisuutta Suomesta, Suomen matkailumahdollisuuksista sekä suomalaisista brändeistä venäläisten kuluttajien, etenkin lapsiperheiden ja nuorten aikuisten keskuuteen. Lomalaidun osallistui tapahtumaan yhdessä maaseutumatkailuyrittäjien ja mökkivuokrausfirma Lomarenkaan kanssa. Lomalaitumen osastolla pelattiin perisuomalaista mökkipelien kingiä Mölkkyä, nautittiin Aitoon Penttilän Tilan perunarieskoja ja nähtiinpä osastolla myös venäläisiä messuvieraita ihastuttanut Ähtärin panda. Maaseutukohteet herättivät venäläisten kuluttajien keskuudessa suurta innostusta ja myös mukana olleet yrittäjät Ähtäristä, Hauholta ja Pälkäneeltä pitivät tapahtumaa onnistuneena. Day of Finland keräsi huimat 14.000 Suomesta kiinnostunutta kävijää.
Osastokävijät vastasivat myös ruokamatkailuaiheiseen kyselyyn ja vastauksien perusteella tunnetuimpia suomalaisia elintarvikkeita heille olivat Fazerin suklaa ja makeiset, Valion juustot sekä erilaiset suomalaiset kalaherkut. Näitä ja muita herkkuja tietenkin toivottiin pääsevän nauttimaan Suomeen johonkin ”kauniiseen paikkaan”, esimerkiksi mökki- tai maatilamatkailukohteisiin. Kalastus on myös venäläisiä matkailijoita suuresti kiinnostava aktiviteetti mökkilomansa yhteydessä. Oli mukava huomata, miten vastaanotto suomalaisia maaseutu- ja mökkikohteita on erittäin positiivinen ja matkailu naapurimaahan koettiin edelleen kiinnostavana ja varteenotettavana vaihtoehtona.